Bucureşti

Posted: August 26, 2011 in Dau în sincron
Etichete:

Mi-e greu să povestesc despre Bucureşti, am senzaţia că experienţa mea legată de Bucureşti este una foarte personalizată, şi mi-e teamă că dacă spun „Bucureştiul e aşa şi aşa” vor apărea alţii care vor spune că e altfel. Dar pe de altă parte, probabil ca toţi avem o experienţă oarecum personalizată, şi probabil că pentru fiecare dintre noi oraşul acesta înseamnă ceva total diferit.

Cred că Bucureştiul e genul de oraş pe care ori îl iubeşti, ori îl urăşti. Sau mai corect, cred că prea rar poţi să te afli pe undeva pe la mijloc între cele două. E un oraş puţin prea gălăgios, contrastant la tot pasu, puţin prea dinamic, cu o viaţă de noapte excelentă, puţin prea haotic, nearanjat, are parcuri multe şi foarte frumoase şi totuşi prea mult beton, stresant, frumos…Bucureştiul are foarte multe de oferit, fie ele bune sau rele.

Mie Bucureştiul mi-a oferit prima şansă să simt că trăiesc intens, că treaba e mai complexă decât pare, că pot să fac bani, că însemn ceva în micro-universul meu. Am venit la Bucureşti un puşti naiv care era nimeni în drum, şi am plecat un puşti ceva mai puţin naiv, ceva mai puţin nimeni în drum şi cu foarte multe de povestit nepoţilor (sau ce vor fi).

În Bucureşti am învăţat pentru prima dată ce înseamnă sărăcia cruntă, chiria sau statutul de „imigrant”, datul din coate pentru te miri ce nimic care de altfel ţi se convine, răutatea sau şi mai rău – indiferenţa, vântul crâncen, iarna geroasă şi vara caniculară. Tot în Bucureşti am găsit pentru prima dată posibilitatea de a-mi face meseria cum trebuie, am găsit oameni profesionişti în domeniul meu de la care să învăţ tot ce pot, am învăţat să trăiesc singur – şi doamne ce mult mi-a picat cu tronc, am cunoscut prieteni buni şi interesanţi, m-am simţit mai apreciat, am venit pe 2 cărări la 4 dimineaţa vreo 8 kilometri, şi am întălnit persoane superbe, absolut fascinante, care continuă să mă intrige şi să mă stârnească la fiecare ocazie.

După ce trag linie, Bucureşti rămâne: Dristor, Music Club, O’hara, Publika, Lujerului, 35 kg in minus, Bulevardul Burebista, Club A, Jack Daniel’s, Moise Nicoară, GoPop 49cmc, Premiat de Murfatlar şi Fata în iarbă de Jidvei, Vatra Luminoasă, irish night, shaorma, Verdi, A. Şi totuşi e încă în România…

Lasă un răspuns

