ONG-ist, activist, expert sau revoltat?

Posted: Septembrie 28, 2011 in Dau în sincron
Etichete:, , , ,

Începusem deja de ieri să compun o pledoarie elegantă pe temă, gen „fiecare îşi are locul, rolul, rostul şi importanţa într-o societate/ precum în câmpul muncii fiecare meserie îşi are cele de mai sus, precum în spectrul politic fiecare doctrină îşi are cele de mai sus” etc. Am zis, nu-i aşa, să fiu echilibrat, echidistant, echlibrat şamd.

Pentru ca de dimineaţă să citesc o ştire. Cum că că preşedintele unei instituţii nu ar fi fost la o şedinţă a acesteia, şedinţă atât importantă, cât şi pe care trebuia să o prezideze, şi nu în ultimul rând – şi, zic eu, cel mai important – de la care a absentat pe banii mei, tăi şi ai fiecărui contribuabil (vorba vine, ai mei…). Bineînţeles, diplomaţia şi calmul cu care mă înarmasem s-au dus direct dracu’ şi mi s-a (re)activat (pentru a câta oară, oare?) aria aceea din creier care se ocupă cu stocarea şi rotisarea tuturor evenimentelor similare. Zic eu, multe la număr.

Şi m-am revoltat. M-am revoltat pentru obrazul fiecărui cetăţean al acestei ţări, m-am revoltat pentru banul fiecărui contribuabil al acestei ţări, m-am revoltat pentru colegii de instituţie ai acelui individ, m-am revoltat pentru atâtea alte lucruri. Pur şi simplu m-am revoltat.

 ––––––––––

Pentru că acolo mă încadrez – în categoria revoltaţilor. Mă revoltă nesimţirea, mă revoltă furtul, mă revoltă moralitatea precară, mă revoltă ipocrizia sau dublele standarde, mă revoltă batjocura, mă revoltă nepăsarea, mă revoltă tot felul de chestii. Sigur, revolta mea a fost, nu o dată, etichetată „hater-ism”, dar e ok, eu sunt convins că sunt mai degrabă un lover decât un hater, sau mai bine spus cred că revolta mea vine mai degrabă din frustrare şi dezamăgire decât din ciudă sau aroganţă. Treaba e oricum mult mai complexă.

Aş fi putut fi ONG-ist, dar cred că nu mi-am ales o meserie care să mă recomande. Aş fi putut fi un expert, dar probabil că nu mi-a prea plăcut şcoala. Aş fi putut fi şi activist dar…poate chiar bat activismul pe ici pe colo; depinde cum ne uităm la treabă. Până una alta, cred că toate aceste etichete se întrepătrund constant, ba chiar sunt oarecum simbiotice, fiecare având o oarecare nevoie de ceilalţi pentru a desfăşura o activitate eficientă.

Şi iată-mă ajungând totuşi la aceeaşi idee de la care am plecat, fiecare are locul său, rolul său şi importanţa sa. Pe fiecare îl ţine ceva anume în viaţă, iar pe mine mă ţine revolta. Probabil voi fi revoltat oricând şi oriunde de ceva anume, pentru că asta mă ţine în priză, şi mă face să simt că mă interesează ceea ce se întâmplă în jurul meu, şi că mă implic în vreun fel în ceea ce mă priveşte, mai mult sau mai puţin direct.

Cred că lumea e super complexă, în perpetuă metamorfoză, într-o continuă şi constantă redefinire. Cred că întotdeauna vor exista medii care să tindă spre păstrarea ordinii şi coerenţei, precum întotdeauna vor exista extreme, care să scoată mediile din amorţire şi să le dea direcţii noi, dar să se şi tempereze intre ele însele. Cred că lumea seamănă cu un elastic, care se întinde şi apoi se strânge, şi face asta atâta timp cât există tensiuni care să acţioneze asupra lui. De aceea îmi văd revolta nu doar naturală, ci şi utilă. Precum voi vedea naturale şi utile activităţile activiştilor, ONG-iştilor, experţilor, şi tuturor celor conecşi. Pentru că, nu-i aşa, ce ar mai fi revolta mea fără organizarea şi reprezentarea ONG-ului, autoritatea şi expertiza expertului, sau orientarea către acţiune şi determinarea activistului?

(Read also: The Little GuyMadama de PicaIndecently ExposedDe pe BicicletaCodru VrabieBerlinul de Est)

Comentarii
  1. Codru Vrabie spune:

    felicitari pentru noul look al blogului 🙂 super-misto concluzie 🙂 sau, la cat esti tu de revoltat, trebuia sa spun ca noul look si concluzia sunt nashpa?!? 😉 lasa, macar canti bine :))))

  2. Barny spune:

    felicitari pentru noul look al blogului super-misto concluzie sau, la cat esti tu de revoltat, trebuia sa spun ca noul look si concluzia sunt nashpa?!? lasa, macar canti bine )))
    +1

Lasă un răspuns

