Critica

Posted: Noiembrie 16, 2011 in Dau în sincron
Etichete:

În ultimele două ore m-am holbat la wordpress gândindu-mă ce aş putea scrie pe tema asta.

Eu am un mod de a scrie, încep prin a-mi căuta abordări posibile la modul general, apoi încep să construiesc în cap postul, cuvânt cu cuvânt, frază cu frază, ca şi cum mi l-aş citi în timp ce îl compun; „auzindu-l” în cap, mi-e mai uşor să îl evaluez din pdv-ul unui oarecare cititor, drept urmare în momentul în care mi se pare plictisitor, aberant sau mai ştiu eu cum, dau un „delete” şi încep pe altă temă.

De data asta am început de vreo 12 ori, şi de fiecare dată m-am oprit cel târziu la fraza 3. Şi de fiecare dată am avut impresia ba că mă lamentez, ba că n-am sens, ba că nu spun nimic.

Şi ducând raţionamentul mai departe, mă gândeam că probabil am o impresie foarte proastă despre ce am de spus în general. Apoi ducând gândul şi mai departe, mi-am dat seama că pun prea multă presiune pe mine în ceea ce priveşte nivelul calitativ a ceea ce spun. Mergând încă mai departe, am realizat că poate dau prea multă însemnătate acestei presiuni, totuşi fiind vorba doar de un blog şi respectiv un blog reading. Şi mergând chiar mai departe, mă gândeam ca poate mă înteresează prea mult şi în mod prea iraţional ceea ce crede lumea despre ceea ce cred.

Şi iată-mă aflându-mă de fapt în una din cele mai dese situaţii de handling-criticism-fail în care ajung, şi anume cea în care încerc să fac faţă tuturor potenţialelor critici, şi să mulţumesc cât mai multă lume posibil, dacă se poate pe toată lumea. Motiv pentru care ajung de foarte multe ori să nu fac nimic, pentru că, nu-i aşa, după cum spunea Aristotel, „critica este ceva ce poate fi evitat uşor – prin a nu spune nimic, a nu face nimic şi a nu fi nimic”.

Jur că nu ştiu ce să scriu pe tema asta.

Poate ştiu The Little GuyMadama de PicaIndecently ExposedDe pe BicicletaCodru Vrabie sau Berlinul de Est ?

Comentarii
  1. […] Radu da cu Bassu’ si face Critica […]

Lasă un răspuns

